Nutricia Zdrava hrana
Nutricia Makrobiotika
Vaše mesto za zdravu ishranu

Pravilna ishrana

Štampaj
Podeli

Autor: Dr. Slobodanka Babić, 27.01.2009.

Jesti raznovrsnu hranu, Jesti dovoljno grube hrane koja obiluje vlaknima, Smanjiti unos masnoca, narocito zivotinjskog porekla, Smanjiti potrosnju zasladene hrane i pica, Konzumirati umerene kolicine alkoholnih pica, Konzumirati manje soli.
Pravilna ishrana

1. Jesti raznovrsnu hranu

Treba konzumirati, ne samo meso, vec i ribu, kao i ne samo salate vec i kuvano povrce, sveze voce ali i vocne sokove. Poseban znacaj ima zrnasta hrana i hrana od celog zrna zita.



2. Jesti dovoljno grube hrane koja obiluje vlaknima

Kad god je moguce koristite hleb, pecivo i testenine od integralnog brasna  sa dodatkom mekinja  i klica.

Koristite vise susenog  i jezgrastog voca, bilo za grickanje, bilo kao dodatak zitaricama za dorucak, pudinzima i sutlijasima.

Najmanje jednom do dva puta nedeljno konzumirajte pasulj, grasak ili socivo jer su bogati esencijalnim proteinima i korisnim ugljenim hidratima.

Testenina od integralnog brasna ima nizak glikemijski indeks i moze dobro da zasiti posebno ako se ne prekuva.
 

Lesnik, badem i orah  daju energiju i osecaj sitosti. Sadrze znacajne amino kiseline, vitamine grupe B i nezasicene masnoce. Zbog svoje kalorijske vrednosti treba ih koristiti umereno, najbolje kao medjuobrok.

Posebno trebe istaci znacaj ovsenih pahuljica jer su bogate belancevinama, kalcijumom, gvozdem i folnom kiselinom. Balasne materije daju dugotrajan osecaj sitosti i snizavaju holesterol u krvi.



3. Smanjiti unos masnoca, narocito zivotinjskog porekla

Izbegavati przenu hranu, preradjevine, masna mesa i punomasne sireve, maslac, margarin i kajmak.

Maslinovo ulje je obavezna namirnica. Obiluje visestruko nezasicenim masnim kiselinama koje stite srce i krvne sudove.

Hladno cedeno ulje je izuzetnog kvaliteta koji se gubi zagrevanjem i zato ga  treba koristiti samo  za prelivanje.



4. Smanjiti potrosnju zasladene hrane i pica

Izbaciti beli secer iz ishrane i zameniti ga prirodnim zasladivacima tipa meda, malteksa  ili fruktoze. Koristiti vocne sokove bez zasladivaca.

Tamna, gorka cokolada je zdravija od mlecne. Sadrzi manje secera, ali i teobromin, supstancu koja pozitivno utice na raspolozenje.

Prednost dati suvom vocu,  posnim kolacima i biskvitima od celog zrna zita, zasladenim prirodnim zasladivacima.



5. Konzumirati umerene kolicine alkoholnih pica

Muskarcima se preporucuje najvise 2 case vina ili piva  dnevno  ili  jedno casica zestokog pica.



6. Konzumirati manje soli

Namirnice za koje se smatra da imaju dosta soli su sve mesne preradevine, koncentrati za supe, zacinski dodaci jelima, sirevi, zasoljene grickalice, suseno meso i riba, riblje konzerve, itd.

Nazad na: Osnove zdrave ishrane

Čitanja: 5984 | Komentara: 4 | Dodaj komentar
Štampaj
Podeli
[Savic Marijana, 03.09.2010.]: Maslinovo ulje treba koristiti u salati,jelu,mozete i prziti na u njemu(2 puta najvise)Sva maslinova ulja su hladno cedjena.Pri kuvanju gubi se mali deo vitamina,kao i kod povrca.Koristi te ga i za kolace,za lice,kosu lek je za sve.Kada ga kupujete gledajte poreklo i ostrinu ulja,jer nije sve maslinovo ulje.Netacno je da se koristi samo u salati.Volela bih da strucnja pravi napise pravu istinu o maslinovom ulju.
[Mira, 08.11.2011.]: Ovaj je članak o pravilnoj ishrani veoma koristan. Osnova hrono-hrane je režim ishrane poznat pod nazivom hrononutricija. Ovaj program ishrane je kombinacija poslednjih saznanja iz oblasti fiziologije, endokrinologije, biohemije i biofizike. Jedinstven je po tome što pomaže da se ostvari idealna težina, istovremeno sa postizanjem idealnog zdravlja. http://agroekonomija.wordpress.com/2011/09/23/hrono-ishrana/
[Coolinarika, 06.01.2012.]: Najlakše se gubi višak kilograma pravilnom ishranom, koja podrazumeva, pre svga, odicanje od slatkiša i šečera.
[Recepti, 30.01.2012.]: Ovo je sjajan članak. Trebalo bi da ga svi Vaši posetioci pročitaju i primene. http://kuhinjarecepti.com/


Mapa sajta | XML Sitemap | rss RSS | Bookmark and Share | Vrh strane
Designed by bgsvetionik.com | powered by BGS CMS