Nutricia Zdrava hrana
Nutricia Makrobiotika
Vaše mesto za zdravu ishranu

Prilagodite visokim temperaturama režim ishrane

Štampaj
Podeli

Autor: Aleksandra Petrovic, 25.06.2013.

U vrelim letnjim danima, kada je vaše telo svakodnevno izloženo veoma visokim temperaturama, važno je da znate da prilagođenim i ispravnim režimom ishrane u velikoj meri možete uticati na to da ipak ostanete svežiji i otporniji na vrućinu.
Prilagodite visokim temperaturama režim ishrane


Na prvom mestu, potrudite se da vaši obroci nikako ne budu preterano obilni i da ne sadrže namirnice koje su teško svarljive, kao što su visokokalorične, masne i prezačinjene namirnice. Umesto njih, u svoje obroke, uvrstite prirodne i sveže namirnice, kao što su voće i povrće, kroz koje će vašem organizamu biti obezbeđen izvor vitamina i minerala, koji su zaduženi za zdravu i uravnoteženu funkciju svih organa, kako unutrašnjih, tako i spoljašnjih. 

Posebno se preporučuju vrste voća i povrća sa visokim procentom vitamina C i sa kalijumom u svom prirodnom sadržaju. U najvećoj meri, vitamin C je sadržan u limunu i paprici, dok su kalijumom posebno bogati krastavac i paradajz. 

Vitamin C, čuva vitalnost životnih funkcija i utiče na porast imuniteta, dok kalijum obezbeđuje zdrav i neophodan balans tečnosti u organizmu, odnosno čuva i pospešuje funkciju znojnih žlezda i na taj način doprinosi izbacivanju svih toksičnih materija posredstovom znojenja.

Ono na šta prilikom konzumiranja paradajza i krastavca ipak treba znati, jeste da budete oprezni sa količinom soli koju ovim namirnicama dodajete. Razlog tome, jeste taj što je so zapravo izvor veoma koncentrovane i velike količine natrijuma koji u odnosu na kalijum ima sasvim suprotno svojstvo i dejstvo i utiče na zadržavanje tečnosti u organizmu, što je u periodu vrućine posebno štetno i može doprineti oticanju ekstremiteta i povišenom krvnom pritisku, poremećaju rada bubrega, a samim tim i pojavi brojnih izuzetno komplikovanih zdravstvenih komplikacija.

Namirnice kao što su šargarepa ili jabuka, bogate su visokim procentom beta karotena, odnosno provitamina iz grupe A u svom sadržaju, a upravo ovaj provitamin, predstavlja odličnu prirodnu zaštitu kože od sunca, ali ujedno i probuđuje njen pigment, pospešujući njeno tamnjenje ukoliko već planirate i odlučite da se izložite suncu i da se sunčate.

Pored provitamina A, za očuvanje zdravlja kože koja je izložena zracima sunca, zadužen je i neophodan i vitamin B, a upravo ovaj vitamin, sadržan je u namirnicama kao što su dinje i brojne vrste mahunastog povrća, kao što su pasulj, grašak ili boranija.

Pored adekvatne i prilagođene ishrane, tokom trajanja letnjih vrućina, takođe, u što većoj količini i što češće u organizam unosite tečnost. Optimalna mera tečnosti koju dnevno treba da unesete u organizam, srazmerno porastu temperature i sama raste, ali ono što je neophodno znati jeste da nikako ne bi trebalo da bude niža od 2l na dan. Dovoljna količina tečnosti, sprečiće nastanak dehidracije organizma, koja vas može dovesti do totalnog kolapsa i gubitka svesti. Takođe, sa dovoljno tečnosti u organizmu, biće vam nemerljivo lakše i da sa puno manje uložene energije obavite svakodnevne obaveze, posebno one koje iziskuju napor i zamaranje. Zato se pobrinite da vam flašica sa vodom bude uvek pri ruci, čak i onda kada se nalazite van svog doma, u kancelariji, u autu, na putu do prodavnice ili u neobaveznoj šetnji.

 

Nazad na: Osnove zdrave ishrane

Čitanja: 2094 | Komentara: 2 | Dodaj komentar
Štampaj
Podeli


Mapa sajta | XML Sitemap | rss RSS | Bookmark and Share | Vrh strane
Designed by bgsvetionik.com | powered by BGS CMS