Nutricia Zdrava hrana
Nutricia Makrobiotika
Vaše mesto za zdravu ishranu

Saveti za ishranu za hladne dane

Štampaj
Podeli

Autor: Dr Slobodanka Babić, 28.11.2014.

Promena godišnjih doba izaziva kod velikog broja ljudi razne tegobe –od povećanog osećaja umora i pospanosti do bolova u kostima i zglobovima, promene pritiska, isušenosti kože do podložnosti prehladi i gripu. Simtomi prehlade su svima dobro poznati: sekrecija iz nosa kašalj, drhtavica, blago povišena temperatura, ili ne, umor, nedostatak apetita.
Saveti za ishranu za hladne dane

Organizam čoveka (naše telo) ima sposobnost prilagodjavanja i adaptacije, ali mu i mi moramo pomoći radeći na sebi i primenjujući principe zdravog života:
- Nastojanjem da kontrolišemo stres, izbegavanjem dugog ležanja  i boravka u zatvorenom i zagušljivom prostoru.   
- Konzumiranjem hrane koja  treba da bude raznovrsna i bogata voćem i povrćem.
Svima su potrebni vitamini da bi se osećali psihički i fizički dobro. Vitamine možemo dobiti iz namirnica, ali je potrebno da voće i povrće konzumiramo pet puta dnevno, što je često teško izvodljivo. Važno je naglasiti da i voće i povrće stajanjem gube vitamine. Zato je bolje kupovati malo pa obnavljati zalihe.I zamrznuto voće i povrće možemo koristiti jer tako izgubi minimum vitamina i lekovitih svojstava.
- U ishrani koristiti fermentisane mlečne proizvode bogate probiotskim bakterijama koje štite našu crevnu floru
- Uključiti  u ishranu namirnice bogate cinkom kao što su crvena mesa, mleko, riba,orah, integralne žitarice.
- Povećati unos esencijalnih masnih kiselina (omega 3) koje su posebno važne za kardiovaskularni sistem, a deluju i protivupalno (2 porcije masne morske ribe nedeljno, maslinovo ulje 2 kašike dnevno, semenke lana, suncokreta, bundeve).
- Svakodnevno piti 1,5l-2l tecnosti u vidu vode,biljnih napitaka, čajeva i sveže cedjenih sokova. Istovremeno,unos alkohola treba smanjiti.
- Unos šecera treba da je minimalan, ali je zato med namirnica izbora kako zbog svojih energetskih svojstava, tako i zbog visokog sadrzaja vitamina i minerala koji kao katalizatori bioloških reakcija pomazu da efikasnost lekovitih biljaka bude veća.
- Potrebno je redovna šetnja i svaki vid vežbanja. Time ćemo održati mičiće i zglobove u stalnoj formi.
- Za očuvanje imuniteta veoma je važan san, optimalno 7 sati dnevno.
- Najzad, razmislite o korišćenju dodataka u ishrani, prirodnih kao dopunu svakodnevnoj ishrani:
  •  C vitamin u obliku vitaminskih napitaka (sok od nara, sok od brusnice, sok od borovnice) i čaja od šipka.
  • proizvodi od meda - Vitamed, Med plus, polen, propolis,
  • aronija sušena i sok od aronije,
  • super namirnice - Morske alge i spirulina (Algine plus) Gođi bobice, Acai bobice, Maka, Moringa,
  • eliksir koprive,
  • čaj i kapi Ehinacee,
  • ulje crnog kima i ulje origana,
  • astragalus,
  • omega 3 masne kiseline caps.
Predlog vitaminskog napitka koji jača imunitet i čuva od prehlada i virusa:
U blenderu samleti iste količine djumbira i limuna i dodati iste količine kurkume i cimeta u prahu. Sve to sjediniti sa medom i konzumirati 1 do 3 puta dnevno pre jela.

Navedene proizvode možete pronaći u našoj e-prodavnici.

Nazad na: Ishrana i lečenje

Čitanja: 4460 | Komentara: 3 | Dodaj komentar
Štampaj
Podeli
[generic, 14.09.2016.]: http://c5sale.com/ ,
[Ellames, 07.01.2017.]: Ray Ban 25LS & Ray Ban 54GS. Anniversary analysis can http://www.rbrayban.com be a accurate Italian architectonics and aswell their afflicted shapes are artificial by the best craftsmen in operation. They are a arise investment that will never go out of ability and you can consistently http://www.ray-bansunglassessale.co.uk emphasis abreast and aswell admirable acid them.
[generic_cialis, 24.03.2017.]: These for makeup The scrapes or spit-ups buy http://v1buyonline.com/ , paypal payment in choosing the past!


Mapa sajta | XML Sitemap | rss RSS | Bookmark and Share | Vrh strane
Designed by bgsvetionik.com | powered by BGS CMS