facebook google plus rss
011/3224-155

Saveti za ishranu za hladne dane

11. februara 2015.
Autor: Dr Slobodanka Babić

Promena godišnjih doba izaziva kod velikog broja ljudi razne tegobe –od povećanog osećaja umora i pospanosti do bolova u kostima i zglobovima, promene pritiska, isušenosti kože do podložnosti prehladi i gripu. Simtomi prehlade su svima dobro poznati: sekrecija iz nosa kašalj, drhtavica, blago povišena temperatura, ili ne, umor, nedostatak apetita.

Organizam čoveka (naše telo) ima sposobnost prilagodjavanja i adaptacije, ali mu i mi moramo pomoći radeći na sebi i primenjujući principe zdravog života:
– Nastojanjem da kontrolišemo stres, izbegavanjem dugog ležanja  i boravka u zatvorenom i zagušljivom prostoru.
– Konzumiranjem hrane koja  treba da bude raznovrsna i bogata voćem i povrćem.
Svima su potrebni vitamini da bi se osećali psihički i fizički dobro. Vitamine možemo dobiti iz namirnica, ali je potrebno da voće i povrće konzumiramo pet puta dnevno, što je često teško izvodljivo. Važno je naglasiti da i voće i povrće stajanjem gube vitamine. Zato je bolje kupovati malo pa obnavljati zalihe.I zamrznuto voće i povrće možemo koristiti jer tako izgubi minimum vitamina i lekovitih svojstava.
– U ishrani koristiti fermentisane mlečne proizvode bogate probiotskim bakterijama koje štite našu crevnu floru
– Uključiti  u ishranu namirnice bogate cinkom kao što su crvena mesa, mleko, riba,orah, integralne žitarice.
– Povećati unos esencijalnih masnih kiselina (omega 3) koje su posebno važne za kardiovaskularni sistem, a deluju i protivupalno (2 porcije masne morske ribe nedeljno, maslinovo ulje 2 kašike dnevno, semenke lana, suncokreta, bundeve).
– Svakodnevno piti 1,5l-2l tecnosti u vidu vode,biljnih napitaka, čajeva i sveže cedjenih sokova. Istovremeno,unos alkohola treba smanjiti.
– Unos šecera treba da je minimalan, ali je zato med namirnica izbora kako zbog svojih energetskih svojstava, tako i zbog visokog sadrzaja vitamina i minerala koji kao katalizatori bioloških reakcija pomazu da efikasnost lekovitih biljaka bude veća.
– Potrebno je redovna šetnja i svaki vid vežbanja. Time ćemo održati mičiće i zglobove u stalnoj formi.
– Za očuvanje imuniteta veoma je važan san, optimalno 7 sati dnevno.
– Najzad, razmislite o korišćenju dodataka u ishrani, prirodnih kao dopunu svakodnevnoj ishrani:

  •  C vitamin u obliku vitaminskih napitaka (sok od nara, sok od brusnice, sok od borovnice) i čaja od šipka.
  • proizvodi od meda – Vitamed, Med plus, polen, propolis,
  • aronija sušena i sok od aronije,
  • super namirnice – Morske alge i spirulina (Algine plus) Gođi bobice, Acai bobice, Maka, Moringa,
  • eliksir koprive,
  • čaj i kapi Ehinacee,
  • ulje crnog kima i ulje origana,
  • astragalus,
  • omega 3 masne kiseline caps.

Predlog vitaminskog napitka koji jača imunitet i čuva od prehlada i virusa:
U blenderu samleti iste količine djumbira i limuna i dodati iste količine kurkume i cimeta u prahu. Sve to sjediniti sa medom i konzumirati 1 do 3 puta dnevno pre jela.

Podelite sa svojim prijateljima

Ostavite komentar

Polja obeležena (*) su obavezna. E-mail adresa neće biti objavljena.