//Prevencija i lečenje moždanog udara

Prevencija i lečenje moždanog udara

 

Procenjuje se da se 70% svih moždanih udara događa osobama sa visokim krvnim pritiskom. Normalizovanje povišenog krvnog pritiska lekovima, ali i ishranom, a naročito smanjenjem soli u ishrani, smanjuje se opasnost od šloga. Da bi se normalizovao krvni pritisak, treba održavati normalnu telesnu tezinu, izbegavati masnoće životinjskog porekla, smanjiti upotrebu soli, ograničiti konzumiranje alkohonih pića – ne više od 2dl vina dnevno, ne pušiti i biti fizički aktivan.

 Preporučene namirnice:

  • Sto vise svežeg povrća i voća dnevno,bogatog vitaminima , mineralima, antioksidantima i vlaknima.
  • Povrće sa zelenim liscem zbog obilja flavonoida koji imaju snažno antioksidativno dejstvo.
  • Integralne žitarice i pšenične klice bogate vitaminima B grupe, E vitaminom  i vlaknima
  • Ovsene pahuljice,mahunarke,radi obilja rastvorljivih vlakana i minerala
  • Koštunjavo voće i semenke kao sto su lan, susam, suncokret, orah, badem , lešnik, zbog omega 3 masnih kiselina i minerala, među kojima je najvažniji magnezijum.
  • Beli i crni luk koji pružaju zaštitu krvnih sudova

Glavni razlog sto se voće i povrće smatraju zaštitnikom od moždanog udara je sto sadrže  kalijum. Naučno je dokazano da kalijum utiče na sprečavanje povišenog krvnog pritiska i ateroskleroze. Najbolji izvori kalijuma su krompir, grožđe, banane sardine, pomorandže, bundeva, kajsije, paradajz, mleko, šljive breskve, celer, tunjevina..

Beta karotin u zelenom lisnatom povrću kao sto su spanać, kelj , kupus i salata,zatim u  žutom i narandžastom povrću kao sto su bundeva, kajsija, breskva, šargarepa i citrusi je snažan antioksidant koji sprečava oksidaciju molekula u slobodne radikale koji pospešuju otvrdnuće arterija.

Praktični saveti

  • Izbegavajte u ishrani zasićene masnoće
  • Jedite hranu koja obiluje u vitaminu C, beta karotinu, vitaminu E, omega 3 masnim kiselinama, cinku i selenu
  • Nemojte piti vise od preporučene doze alkohola
  • Upražnjavajte redovne šetnje, plivanje ili vožnju bicikla.

Dodaci ishrani

Izvesni dodaci ishrani mogu da pomognu održavanju zdravlja moždanih krvnih sudova, kao  i moždanog tkiva.

  • Antioksidanti naročito vitamini C i E, beta karotin, vitamini B kompleksa, selen, koenzim Q10 i lecitin. Od minerala posebno je važan magnezijum, koji deluje preventivno.
  • Lekovito bilje koje pomaže je ginko, ginseng, glog, kajenski biber i borovnica.
  • Pivski kvasac u prahu
  • Kalijumova so
  • Algine plus tablete
  • Aronija matični sok
  • Ginko biloba, kapi ili kapsule
  • Antiholesterol funkcionalna hrana sa cimetom ili kokosom koji može da bude odlična zamena za obrok bilo užinu ili doručak    

By | 2017-12-05T16:10:08+00:00 avgust 24th, 2015|Ishrana i lečenje|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment