//Hipertenzija i ishrana

Hipertenzija i ishrana

Visok pritisak je počast modernog doba. Danas ova bolest pogađa 80 odstostarijeg stanovništva i 40 odsto ljudi starijih od 35 godina. Međutim, ako patite od hipertenzije, ne morate doživotno da pijete tablete. Na sreću, postoje prirodne metode koje ćev am pomoći da uspešno kontrolišete, čak i da se u potpunosti rešite problema..

Ishrana

Nije lako promeniti svoje navike, ali to je jedini i najbolji način prevencije i lečenja kardiovaskularnih bolesti, uključujući i visok pritisak. Vaša israna bi trebalo da sadrži što više svežeg voća i povrća. Po mogućstvu, jedite ga u sirovom obliku. Unosite samo integralne žitarice i mahunarke. Dodajte u vašu ishranu semenke i orašasto voće. Izbegavajte rafinisana ulja – koristite samo hladno ceđena ulja, je rona sadrže „dobre masnoće“ – korisne za zdravlje kardiovaskularnog sistema. Alkohol, duvan, masna i slana hrana povećavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti – izbegavajte ih!
Morate se rešiti i viška kilograma, jer značajno povećava rizik od nastanka hipertenzije.

Vežbanje

Redovno vežbanje sprečava nastanak kardiovaskularnih bolesti, uključujući visok pritisak, za 50 odsto .To ne znači da sada morate požuriti u teretanu – vežbati možete i kod kuće. Ako već imate povećan krvni pritisak, s vežbanjem započnite polako i postupno povećavajte intenzitet. Joga je jedan od najboljih načina lečenja i prevencije hipertenzije.

Oslobađanje od stresa

Stres je jedan od skrivenih uzroka mnogih bolesti. Dugoročna izloženost stresu može dovesti do emocionalnih, psihičkih i fizičkih problema poput visokog krvnog pritiska i bolesti srca. Oslobodite se stresa uz pomoć meditacije, posebnih tehnika disanja, vežbi, šetnje u prirodi. Više vremena provodite s vašim bližnjima, pišite dnevnik i ne zaboravite da radite ono što volite. Priuštite sebi dovoljno sna. Nedostatak sna direktno je povezan s povećanim krvnim pritiskom. Smejte se! Smeh je najbolji lek.

Koenzim Q10

Koenzim Q10 je prirodna materija koja se nalazi u našem telu i pomaže pretvaranju hrane u energiju. Od trenutka svog otkrića, uspešno se koristi kao dodatak lečenju mnogih kardiovaskularnih bolesti, poput aritmije, angine pektoris i visokog krvnog pritiska. Koenzim Q10 povećava elastičnost vena i sprečava oksidaciju lošeg holesterola, koja uzrokuje nakupljanje plaka na zidovima vena i njihovu nepropustljivost. Znanje o uticaju koenzima Q10 na srce aktivno primenjuju Japanci. U Japanu milioni ljudi koriste koenzim Q10 kao osnovni lek za lečenje bolesti srca i krvotoka.

Omega 3

Berlinski istraživač Peter Zinger smatra da su omega-3 masne kiseline glavni lek za hipertenziju. Naučno je dokazano da omega-3 masne kiseline smanjuju rizik od nastanka koronarne bolesti srca, kongestivnog zastoja srca, infarkta miokarda i moždanog udara. Američko kardiološko društvo izdalo je preporuku o primeni omega-3 masnih kiselina u prevenciji bolesti srca i vena. Preporučeni dnevni unos omega-3 masnih kiselina je 1000-2000 mg.

Beli luk

Brojna istraživanja potvrđuju da beli luk igra važnu ulogu u zdravlju našeg kardiovaskularnog sistema. Najveća dobrobit belog luka se sastoji u tome da on štiti krvne ćelije i vene od upalnih i oksidativnih procesa. Oštećenje vena visokoreaktivnim molekulima kiseonika je ključni faktor koji povećava rizik od kardiovaskularnih bolesti, uključujući infarkt i aterosklerozu. Jedinstveni sastav belog luka štiti nas od oksidativnog stresa i upala.

Magnezijum

Telu je magenzijum, kao i drugi minerali, potreban svakoga dana. Magnezijum učestvuje u više od 300 biohemijskih procesa u organizmu. Magnezijum igra važnu ulogu i u regulaciji krvnog pritiska. Dokazano jeda redovni unos magnezijuma sprečava hipertenziju, srčane bolesti idijabetes.

Resveratrol

Resveratrol je prirodni spoj koji se nalazi u ljusci crnog grožđa, bobičastim plodovima, šljivama, kikirikiju i drugim biljkama. To je prirodni antioksidans koji u organizmu deluje tako što utiče na smanjenje agregacije crvenih krvnih zrnaca i poboljšava prohodnost i fleksibilnost vena, što je od velikog značaja za zdravo funkcionisanje kardiovaskularnog sistema.

Voda

Mnoge bolesti i poremećaji povezuju se upravo s nedovoljnim unosom vode. Svi znamo koliko je voda neophodna našem organizmu, a zaboravimo da je unosimo u dovoljnim količinama. Nedavno je potvrđena i povezanost smanjenog unosa vode i visokog krvnog pritiska. Zbog toga, ne zaboravite da pijete dovoljno vode. Svakog jutra na prazan želudac popijte 1-2 čaše mlake vode ili vode s limunom. Ne zaboravite da pijete vodu i tokom celog dana. Najbolje je piti čistu, izvorsku ili pročišćenu vodu.

Vitamin D

Lista povoljnih uticaja vitamina D svakim danom postaje sve veća. Istraživanja su pokazala da vitamin D igra važnu ulogu u prevenciji i lečenju bolesti koštanog i vezivnog tkiva, nekolikih vrsta raka, srčanih tegoba i Parkinsonove bolesti. Nedostatak vitamina D se povezuje i spovećanim rizikom od nastanka hipertenzije. Vitamin D je bitan faktor uregulaciji metaboličkih procesa i krvnog pritiska. Većini ljudi nedostaje vitamin D, pogotovo u zimskim mesecima. Redovno se izlažite jutarnjem suncu da biste povećali količinu vitamina D u organizmu. Vitamin D možete unositi i u obliku dodataka ishrani.

Namirnice koje pozitivno utiču na snižavanje visokog pritiska

Ove namirnice imaju pozitivan uticaj na regulaciju krvnog pritiska. Ne zaboravite da ih dodate u vašu ishranu!

  • beli i crveni luk
  • smokve
  • tamna čokolada
  • cvekla
  • laneno ulje
  • maslinovo ulje
  • jabukovo sirće
  • krastavac
  • zob
  • celer
  • crveno bobičasto voće
  • namirnice bogate kalijumom (npr. banane)

Lekovite biljke, čajevi i začini

Ako imate visok pritisak, mogu vam pomoći:

  • glog
  • lavanda
  • crni i zeleni čaj
  • čaj lista masline
  • kopriva
  • valerijana
  • ginseng
  • cimet
  • đumbir
  • muskatni oraščić

Ako poznajete još neku metodu koja pomaže u snižavanju krvnog pritiska podelite je sa nama u komentarima!

By | 2017-11-22T21:24:33+00:00 avgust 24th, 2015|Ishrana i lečenje|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment