//10 zlatnih pravila da budete zdravi i vitki

10 zlatnih pravila da budete zdravi i vitki

1.REDOVNA ISHRANA

Obroke  ne smete preskakati.Organizam će najbolje funkcionisati ako imate 3 glavna obroka i 2 medju obroka. Ovo pravilo važi čak i kada držite dijetu.

2. RAZNOVRSNA HRANA I HRANA BOGATA VLAKNIMA
Treba umereno konzumirati meso i ribu, posne fermentisane mlečne proizvode kao što su jogurt i kiselo mleko i mladi posni sir. Ali, akcenat svakako treba staviti na  povrće i sveže voće kao i sveže sokove od povrća i voća. Ono osim vitamina sadrži i vlakna koja u kombinaciji sa vodom sagorevaju masnu hranu. Prednost  takodje dati hlebu i testeninama od integralnog brašna. Najmanje jednom do dva puta nedeljno konzumirajte pasulj, grašak ili sočivo, jer su bogati proteinima i korisnim ugljenim hidratima.

Lešnik, badem i orah daju  energiju i osećaj sitosti. Sadrže značajne amino-kiseline, vitamine grupe B, kalcijum, magnezijum i cink, kao i nezasićene masnoće. Zbog svoje kalorijske vrednosti  treba ih koristiti umereno, najbolje kao međuobrok. Posebno treba istaći značaj ovsenih proizvoda, jer su bogati vlaknima, gvoždjem i folnom kiselinom. Balasne materije daju dugo osećaj sitosti i snižavaju holesterol u krvi.

3. VODA
Konzumitanjem dovoljne količine vode i nezaslađenih biljnih čajeva (do 2l dnevno) olakšavate organizmu izbacivanje toksina koji doprinose sakupljanju masnih ćelija.Vodu nije dovoljno piti samo kada osetite žedj. Vodu treba konzumirati u gutljajima tokom celog dana, i najbolja je kada je sobne temperature.

4. ŠETNJA I VEŽBE
Koliko god da radite, sigurno je da postoji vreme koje možete posvetiti sebi i svom zdravom  telu i izgedu. Kakvi god da su vremenski uslovi, šetnja ili bilo koji vid fizičkih vežbi će vam uvek pomoći da se opustite, osećate bolje,

5. VITAMINI
Najzdravija  varijanta  je da C vitamin i kao i sve druge vitamine unosite kroz ishranu, ali kako je to često nedovoljno, poželjan je unos prirodnih dodataka bogatih antioksidantima .

6. SMANJITI UNOS MASNOĆA ŽIVOTINJSKOG POREKLA
Izbegavati  prženu hranu, preradjevine,masna mesa i punomasne sireve, maslac, margarin i kajmak. Posebno se preporučuje hladno cedjeno maslinovo ulje jer obiluje višestruko nezasićenim masnim kiselinama koje štite srce i krvne sudove.

7. SMANJITI KONZUMIRANJE ZASLADJENE HRANE I PIĆA
Izbaciti beli šećer iz ishrane i zameniti ga prirodnim zasladjivačima kao što su med, malteks, stevia ili fruktoza. Ne koristiti  zasladjena i gazirana pića. Tamna, crna čokolada je zdravija od mlečne. Sadrži manje šećera, ali i teobromin, supstancu koja pozitivno utiče na raspoloženje. Prednost takodje dati suvom vocu(ne kandiranom), posnim kolačima i biskvitima od celog zrna žita, zasladjenim prirodnim zasladjivačima.

8. KONZUMIRATI MANJE SOLI
Namirnice za koje se smatra da imaju dosta soli su mesne preradjevine, koncentrati za supu, začinski dodaci jelima, sirevi, zasoljene grickalice,itd.

9. KONZUMIRATI UMERENE KOLIČINE ALKOHOLNIH PIĆA
Prava mera je zlata vredna.Muškarcima se preporučuje  najviše dve čaše vina ili piva dnevno ili jedna čašica žestokog pića. Ženama je dozvoljena upola manja doza.

10. ZABORAVITE  CIGARETE
Ako prestanete sa pušenjem i taj porok zauvek zaboravite, organizam će vam biti zahvalan, što će uticati kako na vaš spoljašnji, tako i na unutrašnji izgled.

By | 2017-11-17T11:11:35+00:00 avgust 24th, 2015|Osnove zdrave ishrane|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment